2008-08-08

Provning av sele och mätning

Alexandra kom förbi stallet idag med sin måttbeställda marathon sele, mest för att vi skulle prova och kunna ta mått så vi kan beställe en egen sele som passar. Och det visade sig att hennes passade väldigt bra faktiskt, vilket ingen av oss hade trott. Men det är ju alltid kul med sånt. Lite rätt åt henne uppe i norrland som trodde att en shetland skulle passa honom, när Alexandras är motsvarande en cob.. :P haha.
Men den passade bra och han såg så fin ut med sele och allt på sig. Det var då som jag verkligen bestämde mig för att det här ska bli han karriär framöver, det är det här han ska hålla på med, det här är hans chans att få komma ut på tävlingsbanorna igen! :D

Så nu blir det att fixa fram en sele som passar innan söndag då han ska med ner till skolan. Ska prova Alexandras loksele också, så får vi se sen. Kanske passar den så vi åtminstone kan låna den under tiden Pyssling är på skolan, och eventuellt köpa senare också om den passar såpass bra. Vilket jag helst inte vill, eftersom jag vill ha en bröstsele eller marathonsele helst (: Men men, man ska ju ha det som passar Pyssling bäst. Det är ju mest för hans skull jag kör in honom..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0