Mycket frågor..

Det är mycket som snurrar i huvudet nu innan Pyssling ska med ner till skolan på söndag. Många saker jag undrar över, funderar på och försöker planera. Försöker planera vad jag ska ha med mig, hur han ska gå när han inte går lektion. Funderar över vilken box jag helst vill ha honom i om jag får önska, vilka som eventuellt är ledia, vad han kommer gå i för hage, om han kommer gå själv eller får sällskap, hur han kommer trivas som skolhäst, vad dom andra kommer tycka om honom, om han kommer lyckas bli inkörd.. Ja, det finns en hel del som snurrar i huvudet. Går runt och tänker på det hela dagarna, och på nätterna drömmer jag om det. Ofta mardrömmar om att Pyssling vantrivs, eller får panik när vi ska spänna för honom och så springer han i panik ner i en gödselbrunn och drunknar, och ingen annan än jag bryr mig.. Drömmer också mycket om att dom andra tycker att han är ful, tjock, liten, gammal och äcklig.. Vilket i min värld är något av det mest otänkbara som finns, eftersom Pyssling är mitt allt, han är den bästa och finaste som finns.

Men hur som helst så ringde jag Barbro i tisdags (2008-08-12) för att kolla upp lite saker med henne. Och ordentlig och planeringsmänniska som jag är när det gäller vissa saker så hade jag självklart skrivit ner en massa frågor jag ville få svar på..

- När vi kan komma till skolan med honom?
- Vad han kommer gå i för hage och om han ska gå själv eller med någon, om det finns hästar i närheten som han kan se om han ska gå själv..?
- Går skolans hästar ute på nätterna, och hur är det isf tänkt att Pyssling ska göra?
- Är Pyssling den enda inkörningshästen denna gången?
- Vad ingår i stallplatsen jag är lovad? Så som stallskötsel, in- och utsläpp, foder, fodringar, strö..?
- Finns det möjlighet att ta med eget foder?
- Ska utrustningen, så som borstar, tvättas för att minska smittorisken?
- Vad för utrustning ska jag ha med till Pyssling?
- Finns det möjlighet att ha med egen sadel?
- Ska han avmaskas innan?
- Gäller skolans säkerhetsregler mig även när jag tar hand om Pyssling privat, efter skoltid?

Pratade med Barbro och fick svar på de flesta av mina frågor. Sen fick jag även en del extra information som:
- Att han ska bli ihop parad med någon snäll häst som han kan gå med i hagen, så att Pyssling kan föja de andra hästarnas dygnsrytm. Jag hoppas på Panhos, eller allra helst Gumman eftersom Pyssling går bra ihop med ston och hon ändå är tredje hjulet i den hagen hon går nu..
- Det är mest troligt att Pyssling kommer få Augusts box inne i Lilla stallet, eftersom det är den som är mest isolerad från de andra, och så slipper han ha en massa hästar runt sig som ska nosa och hålla på, och det blir inte såå mycket spring i stallet så han får ganska mycket lugn och ro.
- Loksele ska jag ha med mig om den passar, eftersom det är det bästa att köra in en häst med. Sen ska jag även ha med hans egna träns, då det är inpassat och han är van vid bettet. Jag fick jättegärna ha med egen sadel så jag kan motionera honom när han inte går lektion.
- Jag gissar på att han kommer få sova inne, kanske med sällskap av Panhos första söndagen. Så släpper vi ihop honom med hans nya hagkompis på måndagen efter skolan precis. Men det vet jag inte säkert, men känner jag skolan rätt så kommer dom nog göra så (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0