Funderingar kring mitt val av projekt

Sen vi var på Dunevad och fick köra travhästar i onsdags, så har jag blivit väldigt sugen på att köra travhästar. Som allt känns nu så ska jag försöka söka en tjänst som lärling i något travstall sen när jag tagit studenten. Så nu har jag börjat fundera lite smått på att köra in Pyssling igen. Tror han skulle bli en bra körponny. Bara man får honom att sluta med det där han håller på med när han blir "rädd" för nåt och man driver fram honom lite - att han kastar sig i panik bakåt, och sen tvärvänder och springer hemåt. Sånt kan han inte hålla på med om han skulle ha en vagn bakom sig! Skulle ju kunna bli livsfarligt för både han själv och den som sitter i vagnen. Men grejen är den att jag vet att jag inte klarar att köra in honom själv, jag har inte den kunskapen som krävs. Det är så mycket som kan gå fel, särskilt med en såpass gammal häst som man bara har en chans med, skiter det sig så kommer ju inte han vara så pigg på att försöka igen. Men jag tänkte att jag skulle prata med Barbro på skolan så snart som möjligt, blir nog på tisdag som hon kommer tillbaka dit... Eventuellt kanske Pyssling kan få stå på skolan ett tag i höst och ingå i våran utbildning? Vi som då går i trean ska ju få lära oss att köra in en häst, så då brukar skolan låna in två hästar. Kanske kan övertala Barbro att Pyssling ska vara en av de hästarna... Hoppas på det, då får jag ju hjälp med allt, och dessutom får jag vara med under arbetet med honom. Och dom slipper koncentrera sig på vad dom ska göra med honom när han inte går på lektioner, vilket inte är alla 5 skoldagarna i veckan, utan kanske bara 2. För då slipper dom sätta någon i personalen på att ta hand om honom, det kan jag göra. Skulle egentligen kunna tänka mig att ta hand om all hans skötsel, fodring, mockning, in- och utsläpp mm. Dom sparar rätt mycket personal och tid på att göra så. Och han KAN stå i spilta.

Så nu funderar jag på att byta projekt, kanske ska köra in honom istället. Då kan jag ju ta allt det under sommarlovet, och så får jag bara träna under hösten och vintern för att sedan visa upp det under början på vårterminen i trean när vi ska redovisa våra projekt. Men helst vill jag ju att Barbro tar med honom i våran utbildning, slipper jag göra allt själv här hemma. Men om hon inte vill ha med honom kanske jag ska byta projekt och köra in honom själv...? Funderar allvarligt på det. Aja, får se hur det blir med allt, ska prata med Barbro så snart som möjligt i veckan iaf och se vad hon säger. Så nu är det bara att hålla tummarna för att dom inte har hittat några andra hästar än, och att dom vill ha Pyssling (:

image3

Prinsen i sin box.
Såå typiskt honom att inte vilja vara med på kort! :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0