2008-07-15

Idag blev det träning för Barbro hos Alexandra igen. Gick väldigt mycket bättre än sist! Även om jag sumpade till det lite ibland.. Men Pyssling skötte sig utmärkt! :) Såå stolt över honom, min lille skrutt.

Började med att repetera lite av det vi gjorde sist, och pratade om vad som hänt sen sist, vad han har gått och så.. Sen blev det att ganska snabbt gå in på volten igen. Eftersom jag denna gången hade en tendens att hela tiden få fel position så bestämde Barbro att jag skulle få köra med en hand istället. På så sätt är man tvingad att ha rätt position för att man ska kunna bibehålla rätt kontakt med hästen. Det här var väldigt roligt, och vipps så gick det väldigt mycket bättre för oss båda två. Pyssling började slappna av, slänga ut steget och arbeta bättre med ryggen som han annars kan släppa när man kräver lite av honom. Men nu arbetade han på jättefint med hela kroppen, och fick ett sånt härligt, fint steg, där han bara svävade fram. Man såg knappt att han nuddade marken, han såg så mjuk och fin ut, så till freds. Var en fröjd att se! :D Hade kunnat stå där i all oändlighet, bara jag fått titta på min prins när han skötte sig så utomordentligt bra! :D

Dessutom hade vi kunnat lasta honom på bara två både när vi skulle åka till Alexandra och sen hem. Jag bara gick fram och ledde upp honom på lämmeln, mamma satte i en lina och drog ut för säkerhets skull mest. Han som annars är så svårlastad, som vi alltid måste vara 3 på, för att vinsha in (lägga en longerlina fram över bommen som sitter fast i Pysslings grimma, och sen ha två linor bakom som vi korsar..). Det har tidigare varit enda sättet att få in honom i transporten. Och nu följde han bara med mig rätt in. Snacka om att jag var glad, chockad och stolt över honom! :D <3




Det här ville inte funka för mig just nu,
men bilder från den träningen kommer.
Tills vidare får ni väl leta igenom min bilddagbok,
finns en del kort på Pyssling där :P
http://rum311.bilddagboken.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0